Ce proteine sa iau pentru masa musculara

Proteinele formeaza elementele de baza ale organelor, muschilor, pielii si hormonilor. Corpul tau are nevoie de proteine ​​pentru a mentine si repara tesuturile. Intre timp, copiii au nevoie de ele pentru crestere. Studiile arata ca consumul de proteine ​​va poate ajuta, de asemenea, sa pierdeti in greutate si sa eliminati grasimea abdominala, in timp ce va cresteti masa musculara si puterea. In acest sens de cele mai multe ori se folosesc proteine masa musculara sub forma de pulbere. O dieta bogata in proteine ​​poate ajuta, de asemenea, la scaderea tensiunii arteriale, la combaterea diabetului si pentru multe altele. Aportul zilnic de referinta (RDI) pentru proteine ​​este de 46 de grame pentru femei si 56 de grame pentru barbati.

  1. Oua

Ouale intregi sunt printre cele mai sanatoase si hranitoare alimente disponibile. Sunt o sursa excelenta de vitamine, minerale, grasimi sanatoase, antioxidanti pentru protectie a ochilor si nutrienti pentru creier de care aveti nevoie. Ouale intregi sunt bogate in proteine, dar albusurile sunt aproape proteine ​​​​pure. Ouale si alimentele care contin ou nu sunt potrivite pentru persoanele alergice la oua.

  1. Migdale

Migdalele sunt un tip popular de oleaginoase. Sunt bogate in nutrienti esentiali, inclusiv fibre, vitamina E, mangan si magneziu. Migdalele nu sunt potrivite pentru persoanele care au o alergie la nuci. Acestea sunt foarte des utilizare in suplimente alimentare pentru masa musculara.

  1. Piept de pui

Pieptul de pui este unul dintre cele mai populare alimente bogate in proteine. Daca il mananci fara piele, majoritatea caloriilor sale provin din proteine. Pieptul de pui este, de asemenea, foarte usor de gatit si versatil. Poate avea un gust delicios intr-o gama larga de feluri de mancare.

  1. Ovaz

Ovazul este printre cele mai sanatoase cereale disponibile. El furnizeaza fibre sanatoase, magneziu, mangan, tiamina (vitamina B1) si cativa alti nutrienti.

  1. Branza de vaci

Branza de vaci este un tip de branza care are un continut scazut de grasimi si calorii. Este bogata in calciu, fosfor, seleniu, vitamina B12, riboflavina (vitamina B2) si diferiti alti nutrienti.

Alte tipuri de branza care sunt bogate in proteine sunt parmezan (38% din calorii), branza elvetiana (30%), mozzarella (29%) si cheddar (26%).

  1. Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este un tip de iaurt foarte gros. Se combina bine cu mancaruri dulci si sarate. Are o textura cremoasa si este bogat in multi nutrienti.

Cand cumparati iaurt grecesc, optati pentru unul fara zahar adaugat. Iaurtul grecesc plin de grasimi este, de asemenea, bogat in proteine, dar contine mai multe calorii.

  1. Lapte

Laptele contine putin din aproape fiecare nutrient de care organismul are nevoie. Este o sursa buna de proteine ​​de inalta calitate si este bogat in calciu, fosfor si riboflavina (vitamina B2). Daca sunteti ingrijorat de aportul de grasimi, laptele cu continut scazut de grasimi sau cu zero grasimi este o optiune.

Pentru cei cu intoleranta la lactoza, consumul de lapte poate duce la simptome gastrointestinale. Persoanele cu alergie la lapte pot prezenta, de asemenea, simptome severe, asa ca laptele nu este o optiune potrivita nici pentru ei.

Pentru cei care doresc sa bea lapte, dar fie nu il tolereaza, fie urmeaza o dieta pur pe baza de plante, alternativele includ laptele de soia.

  1. Broccoli

Broccoli este o leguma sanatoasa care ofera vitamina C, vitamina K, fibre si potasiu. De asemenea, ofera nutrienti bioactivi care pot ajuta la protejarea impotriva cancerului.

  1. Carne de vita slaba

Carnea slaba de vita are un continut ridicat de proteine, precum si fier foarte biodisponibil, vitamina B12 si cantitati mari de alti nutrienti vitali. Carnea de vita este potrivita pentru persoanele care urmeaza o dieta saraca in carbohidrati.