JANTE DIN ALIAJ DE ALUMINIU: O NECESITATE?

Jantele pot fi fabricate din aliaj de aluminiu sau otel. Primul, acesta din urma devine din ce in ce mai popular, deoarece reduce usor consumul de combustibil si face suspensia putin mai reactiva datorita usurintei sale, chiar daca aceste doua caracteristici sunt greu de perceput intr-o masina mare. Pentru ca jantele sa ramana in stare buna vei avea nevoie de ajutor din partea unui service ori de cate ori ele se stramba. Jantele se stramba mai devreme sau mai tarziu din cauza ca drumurile sunt extrem de proaste si vei merge tot timpul prin zone denivelate si problematice. Alege mereu jante de buna calitate si surprizele nu vor intarzia sa apara, insa nu uita ca toate pot sa se strambe mai devreme sau mai tarziu.

In momentul in care jantele se stramba, poti apela oricand la roluit jante aliaj pentru a le aduce la starea initiala.

Din punct de vedere estetic, insa, diferenta este evidenta: jantele din aliaj sunt cu siguranta mai elegante, chiar si atunci cand sunt montate pe o masina de oras. Atentie: sunt, de asemenea, foarte sensibile, mai predispuse la abraziune din cauza pietrisului aruncat in timpul miscarii si mai vulnerabile la denivelarile trotuarului. Jantele din otel sunt mult mai puternice la accidentele minore, chiar daca in timp ar putea avea probleme de coroziune si rugina care trebuie reparate imediat pentru a le asigura longevitatea. In cazul in care se „indoaie”, adica sunt deformate din cauza unei balti, sunt reparabile, spre deosebire de cele ale aliajului de aluminiu.

Din toate aceste motive, acest tip de janta este, de asemenea, mai potrivit pentru cei care se angajeaza in condusul off-road. Cand se utilizeaza doua seturi de anvelope, una pentru iarna si una pentru vara, rotile din aliaj de aluminiu sunt utilizate de obicei vara si rotile de fier iarna. Alegerea se datoreaza in principal faptului ca in timpul verii rotile sunt mai usor de curatat deoarece se murdaresc mai putin, ceea ce le imbunatateste durata de viata: noroiul si praful sunt, de fapt, marii dusmani ai vopselei de suprafata (in special praful format, care pot zgaria jantele). In timpul iernii, totusi, este mai dificil sa spalati rotile in mod corespunzator, de aceea este recomandabil sa folositi cele din otel mai rezistente.

TEHNOLOGIA DEFORMARII PLASTICE SAU A MODELARII HIDRAULICE.

Aceasta metoda de top provine din turnarea la presiune scazuta. In al doilea an, o masina speciala roteste matrita de baza si incalzeste exteriorul matritei, in timp ce rolele de actionare iau laturile jantei si o extind pe lungime, asa cum fac ceramica. Combinatia de caldura, presiune si rotatie permite ca jantele sa fie luate cu o rezistenta similara cu cea a unei jante forjate, facand economii semnificative.

In cazul in care jantele tale se stramba, nu merge cu ele asa pentru ca exista riscul de a strica si anvelopele. Apeleaza la o vulcanizare auto non stop si vei putea sa fii din nou gata de drum mentinand masina in cele mai bune conditii posibile, fara sa fie necesar sa treci prin disconfortul specific unor jante strambe.